Euroshorts
21-22.06.2018
Euroshorts to europejski festiwal filmowy, który od 25 lat promuje i wspiera młodych artystów oraz wybitne osiągnięcia w filmie krótkometrażowym. W tym roku po raz drugi Galeria Miejska bwa w Bydgoszczy wspólnie z Fundacją Młodego Kina (organizatorem festiwalu) zaprasza na przegląd najciekawszych filmów. W dniach 21-22 czerwca odbędą się trzy projekcje w następujących blokach tematycznych:
21 czerwca godz. 16:00 zestaw „Euroshorts dla dzieci”
czas projekcji 32 minuty
„Noc Kupały”
(Kupała Night), animowany/animation,
05:12, reż./dir Joanna K Stopyra, Sarah Marschman, Vesela Stamenova, USA
„Złoty przyjaciel”
(A Gold Friend,Vriend van Goud), fabularny/fiction,
11:50, reż./dir Ruben Vandenborre, Belgia/Belgium
„DINO or something”
animowany/animation,
7:26, reż./dir Magdalena Pilecka
„Nie boję się pająków”
(Arachnophobia), fabularny/fiction,
9:47, reż. Kirstin Reppas, Szwajcaria/Switzerla
21 czerwca godz. 18:00 zestaw „Najlepsze filmy z festiwalu Euroshorts 2017”
czas projekcji 2 godziny 6 minut
„Wrobiony”
(framed), animowany/animation,
7:00 reż./dir. Marco Jemolo, Włochy/Italy
„Ciężarówka”
(Truck, Kamyon), fabularny/fiction,
13:00, reż./dir Canbert Yerguz, Turcja/Turkey
„Te filmy zniszczą projektor”
(Films To Break Projectors), eksperymentalny/experimental
5:07, reż./dir iloobia,Wielka Brytania/United Kingdom
„Po powodzi”
(SOG), animowany/animation,
10:14, reż./dir Jonatan Schwenk, Niemcy/Germany
„W pamięci”
(The Ditch, Areka), animowany/anim.,
6:35, reż./dir Atxur Animazio Taldea, Begoña Vicario (koord.), Hiszpania/Spain
„Granice”
(Borders,Granite), fabularny/fiction,
27:28, reż./dir Andra Chiriac, Rumunia/Romania
„Spieprzona akcja”
(Fugazi), fabularny/fiction,
28:30, reż./dir. Laurent Michelet, Belgia/Belgium
„Pacjent z odmą”
(Collapsed Lung, Légmell), fabularny/fiction,
26:42, reż./dir Ambrus Fatér, Węgry/Hungary
22 czerwca godz. 18:00 zestaw „Amerykański Film Reklamowy 2017. Sztuka i technika”
Ten 90-minutowy zestaw filmów reklamowych, to unikalna opowieść o współczesnej Ameryce.
O zwykłych ludziach, ich radościach i kłopotach; o świecie wielkiej polityki też.
Ale przede wszystkim o emocjach. Autorzy pomysłów z najlepszych agencji reklamowych
wiedzą, że nie mogą stracić ani sekundy czasu antenowego i żeby odnieść sukces,
muszą być blisko ludzi i aktualnych wydarzeń. W Ameryce reklama jest specyficzna, bo dociera
do różnych grup etnicznych, wielu kultur. Te filmy powinny więc podobać się wszystkim.
Podobają się też nam, chociaż reklamowanych produktów czasem nie znamy.
Przenoszą nas na chwilę do świata wielkich marek i są przykładem reklamy na najwyższym poziomie.
W konkursie AICP – Stowarzyszenia Niezależnych Producentów Reklamowych – jedyną nagrodą jest
włączenie do stałej kolekcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku (MoMA).
Reklamy są oceniane w kilkunastu kategoriach artystycznych, a w każdej z nich przyznawane
są trzy wyróżnienia. Premiera tej taśmy odbyła się w czerwcu 2017 w MoMA, z udziałem ok. 2000 twórców i producentów amerykańskiej reklam.
ul. Gdańska 20